1. Generell informasjon
1.1. Leietager må være fylt 25 år.
1.2. Kontroller bekreftelsen du mottar, slik at denne er i henhold til bestillingen. Leietaker er selv ansvarlig for at bekreftelsen er i henhold til bestillingen.
2. Bestilling
2.1. Bestille opphold skjer via annonsen på finn.no / airbnb. Videre kommunikasjon avtales mellom utleier og leietager.
3. Priser
3.1. De avtalte prisene er bindende for alle parter.
3.2. Utleier forbeholder seg retten til å foreta endringer i prisen som følge av økte kostnader ved innkjøp av varer og tjenester, økte skatter eller andre omstendigheter utenfor utleier sin kontroll.
3.3. Utleier tar forbehold om skrivefeil i priser.
4. Betaling
4.1. Ved bestilling betales beløpet i sin helhet.
4.2. Ved bekreftet opphold aksepterer leietakeren leievilkårene.
4.3. Bestillinger som ikke er fullt betalt kan kanselleres ved forfallsdato, og det er vanlige avbestillingsvilkår som gjelder.
5. Avbestilling (om booking er gjort via Finn.no så gjelder Finn.no's regler)
5.1. Om det ikke fremgår av kontrakten mellom utleier og gjest så returneres depositumet i sin helhet om gjesten avbestiller før enn 1 kalendermåned før ankomst.
5.2. Ved avbestilling mindre eller til og med avbestillingsfristen før ankomst, vil det være en kompensasjon som betales. Kompensasjonen vil stå i leiekontrakten og vil være lik uansett hvilken part som kansellerer.
5.3. Ved tidligere utsjekk blir ikke beløp for utestående netter refundert.
5.4. Alle avbestillinger må skje skriftlig til norefjellsingh@gmail.com.
5.5. Bestiller er selv ansvarlig for egne, relevante forsikringspremier som gjelder reise og bestiller/leieforhold.
7. Force majeure og utilfredstillende værforhold
7.1. Utleier står ikke til ansvar for utilfredsstillende værforhold, stengte fasiliteter eller andre forhold som ligger utenfor anleggets kontroll. Vi tar forbehold om tekniske problemer som kan oppstå. Partene kan tre ut av avtalen dersom boenheten ikke kan benyttes på grunn av krigshandlinger, naturkatastrofer, lengre avbrudd av vann eller el-tilførsler, og lignende hendelser som verken utleier eller leietaker kunne forutse eller påvirke.
8. Innsjekk og utsjekk
8.1. Leietager vil motta en egen kode som vil bli brukt for å låse opp hytta. Den samme koden brukes til å låse hytta. Utleier og leietager avtaler dette nærmere.
8.2. Om ikke annet er avtalt mellom leietager og utleier så er innsjekk tidligst kl15 og utsjekk senest kl12.
8.3. Vi gjør oppmerksom på at man må gjennom en egen bom for å komme til området hytta er i. Bommen er stengt ved kveldstid. Informasjon om hvordan denne åpnes står på bommen.
9. Leietagers ansvar ved overnatting og andre vilkår
9.1. Leietaker plikter å behandle utleieenheten, inventar og utstyr i tilknytning til enheten på en slik måte at ingen skade og unødvendig slitasje oppstår.
9.2. Støy og bråk i hytta som er til sjenanse for øvrige nærliggende hytter vil bli påtalt. Tas påtalen ikke til følge, vil umiddelbar utkastelse kunne bli foretatt. Ved en slik situasjon refunderes ikke leiebeløpet. Ved ødelagt inventar, utstyr, hærverk, skade eller selvforskyldt utløsning av brannalarm som fører til utrykning vil erstatning bli avkrevd før avreise, eventuelt etterfakturert. Utleieenheten må kun bebos av det kontraktfestede antall personer.
9.3. Ved avreise skal leietaker rydde etter seg. Dette innebærer at leietaker vasker av søl på benker, tar oppvask og fjerner søppel og tomgods fra boenheten. Det er tilstrekkelig å sette igang oppvaskmaskinen ved avreise. Husk å lukke alle dører og vinduer!
9.4. Husdyr er ikke tillatt! Ved overtredelse vil det bli etterfakturert NOK 5 000, - til leietaker.
9.5. Skader som leietaker påfører enheten, skal erstattes av leietaker.
9.6. Det er røykeforbud i hytta. Blir ikke dette overholdt vil man bli etterfakturert NOK 5 000,-.
9.7. Bruk av åpen ild er ikke tillatt. Ved overtredelser vil det bli fakturert et minimumsgebyr på NOK 5 000,-.
9.8. Strøm er inkludert i prisen.
10. Reklamasjoner
10.1. Eventuelle reklamasjoner under oppholdet skal fremsettes overfor utleier på stedet. Ta umiddelbart kontakt, eller senest kl. 10 dagen etter ankomst, slik at mangelen/feilen kan rettes med det samme og med minst mulig ulempe for gjesten. Feil som først blir innberettet ved avreise eller senere, vil ikke bli kompensert økonomisk.